2011. szeptember 12., hétfő

Migrén, aurával


Migrén megint.
A vasárnapi szenvedést úgy döntöttem nem viselem el , inkább segítséget kérek. Telefonáltam a fejfájás ambulanciára, (idegklinika ), hogy help me !! Fáj nekem. Kértem kapcsoljanak valakit aki megmondja mennyi gyógyszert tömhetek magamba a fájdalom ellen. Mondta a hölgy, hogy kapcsolja nekem az ambulanciát, de nincs ott senki. Remek. Hát gondoltam elmondom, hogy nem azért hívtam őket, hogy hallgassam ahogy kicseng a telefonom, hanem mert segítség kellene. Elmeséltem mi a helyzet lázadó koponyámmal, és erre érdekes válaszokat kaptam. Pl hívjak mentőt, ügyeletet, és ha nem jönnek ki akkor megint őket. Valamiért nem gondoltam, hogy riasztanom kell a pécsi egészségügyet, pedig de. Soha nem gondoltam még bele, hogy a fejfájás az egyik legrosszabb fájdalom ami történhet valakivel, hiszen akár életveszélyes is lehet. Agyérgörcs. Az interneten megoszlik az orvosok véleménye arról, hogy ez mit is jelent. Van-e köze a migrénhez, vagy nincs. Az orvosom szerint, van. Ezek után kicsit átértékeltem a fejfájás veszélyeit, és úgy gondolom van oka aggódni annak akinek fáj. Nem csak úgy fáj, hanem pont úgy ahogy már elviselni nem lehet. Elmentem az ügyeletre. A doktornő rámnézett, és diktált. Migrén ...aurával! Feküdjek le. Elővett egy halom ampullát, szó szerint egy halommal, és komótosan elkezdte felszívni őket egy fél decis fecskendőbe. Közben elmondta, hogy vannak lehetőségek erős gyógyszereket szednem amiktől talán elmúlik a fájdalom, de nincs lehetőség rá, hogy megelőzzem.
algopyrin
nospa
B6
és ki tudja még mi került a zöldessárga folyadékba amivel elindult felém. Na mondom ha ezt a seggembe szúrja nekem annyi. Fél deci lötty. nagyjából mindegy volt mit tesz velem, csak ne fájjon a fejem. Nem. A seggem simán megúszta, jött a gumiszalag, és a véna. Lassan, és állíthatom fájdalom nélkül nyomta be az injekciót. Közben elmondta , hogy ő is szenvedett migréntől, és felsorolta miket próbált meg beszedni ellene.
Feküdjek kicsit, mert leviszi a vérnyomásom az injekció. nem volt nagy baj, mert a fájdalom meg felvitte. Nem szédültem, elvoltam, és vártam az enyhülést. Ő tíz percet mondott, nekem fél óra kellet. DE ELMÚLT!!!
Haza felé azon gondolkodtam, miért? Miért nem tudtak a mai napig sem igazi megoldást erre. Miért kell (gyomorkímélővel) erős fájdalomcsillapítókat szedni, hogy egy front alatt élni, és gondolkodni tudjon az ember. Mi ez a betegség amitől pár napra nem is létezünk, és miért nem múlik el.
Migrén.
Egy csomó bejegyzést találhatok az interneten róla, és tanácsokat mit tegyek, és mit ne. De mikor elmegyek az orvoshoz csak odáig jutok el, hogy MR, CT, minden rendben, (migrén) szedjen gyógyszert rá. Nekem nem tölti ki a mindennapjaim, hála Istennek ritkán fáj ennyire. De tudom, hogy vannak olyanok akik nálam jóval többet szenvednek. Együtt érzés mindenkivel!!!
Felmerül pár kérdés bennem:
Miért pont én?
Miért mi?
Akinek nem, annak miért nem?
Lehet ha erre lenne válasz, már meg is oldódna a probléma.

http://www.shape.hu/egeszseg/3830_migren_holisztikus_szemszogbol.html
http://videoklinika.hu/video/dr._ertsey_kulonleges_migren-_akar_meg_is_benulhatsz_
http://videoklinika.hu/video/ertsey0312_forum_hbela ez egy nagyon jó videó!!!
http://videoklinika.hu/video/napi_ot_szal_cigaretta_migrenes_rohamot_valthat_ki

Nem pánikolok, hiszen 25 éve élek együtt a fejfájással, és volt időm bőven átgondolni, és elfogadni azt a tényt, hogy nem szabadulok meg tőle. Mégis ahányszor visszatér mindig kitölti pár napom , és elgondolkodtat, hogy ha lehetne egy kérésem ilyenkor, biztosan azt kívánnám legyen ennek örökre vége. Ne fájjon többet soha. Aztán elmúlik, és élünk tovább mintha mi sem történ volna, a következő rohamig.
Akkor újra kívánunk.

1 megjegyzés:

  1. :-(sajnos ez van,nekem is és már az őrületbe kerget.semmi gyógyszer nem hat!

    VálaszTörlés